Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup v internetovom obchode www.arduo.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť Arduo s.r.o. V obchodných podmienkach sú uvedené práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.

1. DEFINÍCIA POJMOV

  • Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  • Kupujúci spotrebiteľ alebo len spotrebiteľ je osoba, ktorá na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  • Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, je podnikateľom. Za podnikateľa sa považuje aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy v súvislosti s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo podobnou činnosťou alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, alebo ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa.
  • Ponuka je právnym úkonom smerujúcim k uzavretiu zmluvy, ak obsahuje podstatné náležitosti zmluvy tak, že zmluva môže byť uzavretá jej jednoduchým a bezpodmienečným prijatím, a ak z nej vyplýva úmysel ponúkajúceho byť viazaný zmluvou, ak bude ponuka prijatá.
  • Ponuka na dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb za určitú cenu urobená v rámci podnikania prostredníctvom reklamy, katalógu alebo vystavenia tovaru sa považuje za ponuku s výhradou vyčerpania zásob alebo straty schopnosti podnikateľa plniť.

2. KONTAKTNÉ ÚDAJE

  • Názov: Arduo s.r.o.
  • Fakturační adresa: Jugoslávska 18A, 700 30 Ostrava
  • Sídlo společnosti: 28. října 102/243, 709 00 Ostrava 
  • ID: 07881771
  • DIC: CZ07881771
  • E-mail: info(at)arduo.cz
  • Číslo účtu: 2001582005/2010 (Fio banka)
  • IBAN: CZ9120100000002001582005
  • BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

3. INFORMÁCIE A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

  • Informácie o tovare a cene uvedené predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavných chýb. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov okrem nákladov na doručenie tovaru.
  • Technické špecifikácie sa môžu zmeniť bez výslovného upozornenia. Obrázky slúžia len na informačné účely. Bežná cena znamená odporúčanú koncovú cenu výrobcu/dodávateľa.
  • Prijatie cenovej ponuky so zmenou alebo odchýlkou nie je prijatím cenovej ponuky.
    Kupujúci sa pri výbere tovaru nemôže odchýliť od ponuky predávajúceho. Ak kupujúci v objednávke uvedie iný tovar, ako ponúka predávajúci, alebo tovar s inými vlastnosťami, zmluva nevznikne. Predávajúci zároveň nemôže dodať iný tovar ako ten, ktorý si objednal kupujúci, ak nie je dohodnuté inak.
    Prijatie nevyžiadaného plnenia kupujúcim nepredstavuje prijatie ponuky.
  • Kúpna zmluva sa uzatvára v českom jazyku.
  • Výsledná kúpna zmluva alebo daňový doklad sa uloží do elektronického archívu.
  • Registrovaní používatelia majú prístup k uzatvoreným zmluvám po prihlásení na webovej stránke predávajúceho.
  • Neregistrovaným zákazníkom bude zmluva na požiadanie zaslaná v elektronickej podobe.
  • Obrázky tovaru sú len ilustračné a nemusia zodpovedať skutočnej podobe tovaru.
  • Odoslanie objednávky sa považuje za taký úkon kupujúceho, ktorý nespochybniteľným spôsobom identifikuje objednaný tovar, kúpnu cenu, osobu kupujúceho, spôsob úhrady kúpnej ceny a je pre strany záväzným návrhom kúpnej zmluvy. Platnosť objednávky je podmienená vyplnením všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári, oboznámením sa s týmito obchodnými podmienkami na webovej stránke a potvrdením kupujúceho, že si tieto obchodné podmienky prečítal.
  • Predávajúci potvrdí prijatie objednávky kupujúcemu bezodkladne po jej prijatí e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej len "e-mailová adresa kupujúceho").
  • V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, kúpna cena, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napr. písomne alebo telefonicky).
  • Návrh kúpnej zmluvy vo forme objednávky je platný pätnásť dní.
  • Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptácie), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho.
  • V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nie je možné zo strany predávajúceho splniť, zašle predávajúci kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku s uvedením možných variantov objednávky a so žiadosťou o vyjadrenie kupujúceho.
  • Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa v takom prípade uzavrie až po jej prijatí kupujúcim prostredníctvom e-mailu.
  • Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci sám a neodlišujú sa od základnej sadzby.

4. PREPRAVA A DODÁVKA TOVARU

  • Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ predávajúci neurčí pre jednotlivé tovary inú dodaciu lehotu. Ak je tovar uvedený ako "skladom", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.
  • V prípade poškodenia zásielky predávajúci odporúča kupujúcemu spísať s dopravcom škodový protokol.
  • Predávajúci odovzdá kupujúcemu doklady k tovaru, najmä daňový doklad, potvrdenia a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru alebo v prípade technického problému na strane predávajúceho najneskôr do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
  • Predávajúci eviduje svoje tržby v súlade s ustanoveniami zákona o evidencii tržieb. Riadne vyplnená účtenka v zmysle elektronickej evidencie tržieb je daňový doklad, ktorý kupujúci dostane spolu s tovarom. Moment predaja na účely zákona o evidencii tržieb v prípade platby darčekovou poukážkou nastáva v okamihu odoslania tovaru kupujúcemu. Predávajúci vystavuje účtenky podľa zákona o evidencii tržieb v elektronickej forme zasielanej e-mailom alebo v papierovej forme v závislosti od zvoleného spôsobu platby a spôsobu dopravy.
  • Ak o to kupujúci požiada, predávajúci písomne potvrdí kupujúcemu, v akom rozsahu a ako dlho trvajú povinnosti kupujúceho vyplývajúce z vadného plnenia a ako môže kupujúci uplatniť svoje práva z nich vyplývajúce (reklamačný poriadok).
  • Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru, predávajúci je oprávnený predať tovar vhodným spôsobom po tom, ako kupujúceho upozorní e-mailom a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie tovaru.
  • Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti zo strany kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu s výnosom z predaja.

5. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  • V prípade zmlúv uzavretých na diaľku (na diaľku) môže kupujúci spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo platby. Toto obdobie má kupujúcemu spotrebiteľovi umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
  • Kupujúci spotrebiteľ je tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru.
  • Odstúpenie od zmluvy kupujúci spotrebiteľ zašle alebo doručí predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci spotrebiteľ nemusí uviesť dôvod, pre ktorý odstupuje od zmluvy. Pre uľahčenie komunikácie sa odporúča uviesť v odstúpení od zmluvy dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia.
  • Predávajúci vráti kupujúcemu spotrebiteľovi plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho spotrebiteľa.
  • Ak si Kupujúci spotrebiteľ pri vrátení tovaru zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci uhradí Kupujúcemu spotrebiteľovi náklady na doručenie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia.Kupujúci spotrebiteľ zašle alebo odovzdá Predávajúcemu zakúpený tovar najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, a nesmie vykazovať známky opotrebovania alebo poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci spotrebiteľ.
  • Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako kupujúci odovzdá tovar predávajúcemu alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
  • Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinnosti kupujúceho, predávajúci je oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu nárok na zníženie hodnoty tovaru a odpočítať ho od vrátenej sumy.
  • Výnimky. pri zmluvách o dodávke tovaru a služieb vrátane alkoholických nápojov, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho; pri zmluvách o dodávke tovaru prispôsobeného želaniam spotrebiteľa alebo pre jeho osobu; a pri zmluvách o tovare podliehajúcom skaze, tovare, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom alebo vyňatý zo zapečateného obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť; na dodanie zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ak kupujúci poškodil ich pôvodný obal; na dodanie novín, časopisov alebo iných periodík; na zmluvy o ubytovaní, preprave, stravovaní alebo rekreácii poskytovaných v určitom čase alebo na zmluvy uzavreté verejnou dražbou podľa zákona upravujúceho verejné dražby a na zmluvy o oprave alebo údržbe vykonávanej na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť.
  • Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak objektívne nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v primeranej lehote z dôvodov na strane tretích osôb a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil predtým uzatvorenú zmluvu s predávajúcim.
  • Predávajúci tiež upozorňuje kupujúceho, že zmluva sa neuzavrie, ak existujú dôvodné pochybnosti o skutočnej totožnosti kupujúceho alebo ak sú v poskytnutých údajoch o tovare alebo cene zjavné chyby.
  • Ak spotrebiteľ využije svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť tovar spolu s poskytnutými darčekmi vrátane prípadného obohatenia. Ak kupujúci tovar nevráti, tieto hodnoty sa budú považovať za bezdôvodné obohatenie. Ak vrátenie predmetu bezdôvodného obohatenia nie je ľahko možné, predávajúci má nárok na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.

6. PRÁVA A POVINNOSTI VYPLÝVAJÚCE Z CHYBNÉHO PLNENIA

KVALITA PRI PRIJATÍ

  • Ak má prevzatý tovar v čase prevzatia kupujúcim vady (napr. nemá dohodnuté alebo odôvodnene očakávané vlastnosti, nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezodpovedá množstvo, miera, hmotnosť alebo kvalita nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo dokonca predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci.
  • Najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru môže kupujúci - spotrebiteľ požadovať od predávajúceho bezplatné odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny, ak o to požiada; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné (najmä ak vadu nemožno odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť nárok na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa vada týka len tejto súčasti.
  • Ak oprava alebo výmena tovaru nie je možná, kupujúci-spotrebiteľ môže pri odstúpení od zmluvy požadovať vrátenie celej kúpnej ceny.
  • Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim spotrebiteľom, tovar sa považuje za vadný už pri prevzatí.
  • Predávajúci nie je povinný uspokojiť nároky kupujúceho-spotrebiteľa, ak preukáže, že kupujúci-spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade vedel alebo ju sám spôsobil.
  • V prípade predaja použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere predchádzajúceho používania alebo opotrebovania. V prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena. V takýchto prípadoch má kupujúci spotrebiteľ namiesto práva na výmenu nárok na primeranú zľavu.

ZÁKONNÉ PRÁVA VYPLÝVAJÚCE Z CHÝB

  • Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare v lehote dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia
  • Podnikateľský kupujúci je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorú mal tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na kupujúceho, aj keď sa prejaví neskôr. Právo kupujúceho - podnikateľa vzniká aj na základe neskôr vzniknutej vady, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.
  • Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť včasnou prehliadkou a dostatočnou starostlivosťou.
  • V tejto lehote je kupujúci spotrebiteľ oprávnený uplatniť reklamáciu a podľa vlastného uváženia reklamovať vadu, ktorá predstavuje podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú vadu):
    • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
    • bezplatne odstrániť závadu opravou;
    • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
    • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy
  • Podstatné porušenie zmluvy je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu vedela alebo musela vedieť už v čase uzavretia zmluvy, že druhá strana by zmluvu neuzavrela, keby porušenie predvídala.
  • V prípade vady, ktorá je nepodstatným porušením zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú vadu), má kupujúci spotrebiteľ právo na odstránenie vady alebo na primerané zníženie kúpnej ceny.
  • Ak sa odstrániteľná vada vyskytla po oprave opakovane (tretia reklamácia tej istej vady alebo štvrtá reklamácia rôznych vád) alebo má tovar väčší počet vád (najmenej tri vady súčasne), môže kupujúci spotrebiteľ uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
  • Predávajúci nezodpovedá za chyby vyplývajúce z bežného opotrebovania alebo nedodržania návodu na použitie.

7. VYBAVOVANIE SŤAŽNOSTÍ

  • Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu tovaru bez zbytočného odkladu po zistení vady. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, opis závady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
  • Pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil.
  • Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci požiadal o opravu chyby, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.
  • Ak si kupujúci nevyberie svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.
  • Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby sa počas prepravy nepoškodil, a mal by byť čistý a kompletný.
  • Predávajúci musí o sťažnosti rozhodnúť bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, alebo ak je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informácie o potrebe odborného posúdenia sa kupujúcemu oznámia v tejto lehote.
  • Predávajúci vybaví reklamáciu spotrebiteľa vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak sa so spotrebiteľom písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.
  • Ak predávajúci odmietne vadu odstrániť, kupujúci spotrebiteľ môže požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
  • Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy je kupujúci povinný si vec prevziať.
  • Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavení reklamácie e-mailom alebo SMS správou.
  • V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Spôsob, akým predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho, je opísaný v časti Ochrana osobných údajov.
  • Spoločnosť Arduo Ltd. sa zaväzuje chrániť a zabezpečovať vaše osobné údaje. Na ochranu vašich osobných údajov pred neoprávneným prístupom, použitím alebo zverejnením používame rôzne bezpečnostné technológie a postupy. Spoločnosť Arduo Ltd vaše osobné údaje v žiadnom prípade nepredá ani neprenajme nikomu inému.

9. RIEŠENIE SPOROV

  • Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.
  • Podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby. Česká obchodná inšpekcia je subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov. Ďalšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke www.coi.cz.
  • Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na žiadosť spotrebiteľa, a to len vtedy, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Žiadosť možno podať do jedného roka odo dňa, keď spotrebiteľ prvýkrát uplatnil sporné právo u predávajúceho.
  • Spotrebiteľ má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy RSO, ktorá je k dispozícii na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.
  • Tento postup nie je mediáciou podľa zákona č. 202/2012 Z. z. o mediácii v znení neskorších predpisov ani rozhodcovským konaním podľa zákona č. 216/1994 Z. z. o rozhodcovskom konaní a o výkone rozhodcovských rozhodnutí v znení neskorších predpisov a jeho použitím nie je dotknuté právo strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu alebo na súd.
  • Počas trvania rokovaní o mimosúdnom urovnaní neplynú premlčacie a prekluzívne lehoty podľa Občianskeho zákonníka a nezačnú plynúť, kým jedna zo strán sporu výslovne neodmietne pokračovať v rokovaniach.
  • Dozor nad dodržiavaním povinností vyplývajúcich zo zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).

10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  • Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  • Ak je alebo sa stane niektoré ustanovenie zmluvných podmienok neplatné alebo neúčinné, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnenia kúpnej zmluvy alebo zmluvných podmienok musia mať písomnú formu.
  • Ostatné otázky tu neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.

Tieto podmienky sú účinné od 1.1.2022